REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG
I. Definicje
- Konsument - osoba fizyczna, która zgodnie z art. 221 kodeksu cywilnego dokonuje Rezerwacji w celu niezwiązanym bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Klient biznesowy – klient nie będący Konsumentem, w szczególności osoba fizyczna dokonująca Rezerwacji w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą lub zawodową, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególnie przyznają zdolność prawną, fundacje, stowarzyszenia, oddziały lub przedstawicielstwa przedsiębiorcy, a także ambasady i konsulaty państw trzecich.
- Klient – łącznie Konsument oraz Klient biznesowy.
- Konto użytkownika – oznacza indywidualny dla każdego Klienta dostęp do Systemu rezerwacyjnego umożliwiający m. in. dokonywanie Rezerwacji bez konieczności podawania każdorazowo danych Klienta, danych kierowcy, umożliwiający weryfikację dokonanych Rezerwacji, uruchomiony na jego rzecz przez Usługodawcę, po dokonaniu przez Klienta rejestracji.
- Opłata rezerwacyjna - opłata wnoszona przez Klienta w związku z zawarciem Umowy Rezerwacji i zarezerwowaniem przez COMFORTRENT pojazdu na rzecz Klienta. Opłata rezerwacyjna jest wnoszona w wysokości równej 100% wartości czynszu najmu rezerwowanego Pojazdu oraz opłat za usługi dodatkowe zamówione przez Klienta w ramach Rezerwacji. W przypadku zawarcia umowy najmu Opłata rezerwacyjna jest zaliczana w całości na poczet najmu Pojazdu.
- Regulamin - niniejszy regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną określający zasady dokonywania Rezerwacji w ramach strony internetowej www.comfortrent.pl. Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Umowa Rezerwacji/Rezerwacja – umowa rezerwacji Pojazdu w celu jego wynajęcia zawarta pomiędzy Klientem a COMFORTRENT w wyniku złożenia dobrowolnego oświadczenie Klienta określającego jego wolę wynajmu pojazdu, w tym klasę pojazdu, termin rozpoczęcia i zakończenia najmu, opłaty oraz inne warunki, oraz dokonania przez niego innych czynności wskazanych w Regulaminie.
- Strony – łącznie COMFORTRENT i Klient.
- System rezerwacyjny - serwis internetowy dostępny pod adresem www.comfortrent.pl, za pośrednictwem którego Klient może w szczególności dokonać Rezerwacji.
- Usługodawca lub Comfortrent - Comfortrent Sp. z o.o. z siedzibą w Kryspinowie i adresem: ul. Nad Zalew 5, 32-060 Liszki wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Kraków dla m. Krakowa, XII Wydział Gospodarczy KRS pod nr: 0000545920, NIP: 9442247860, kapitał zakładowy 200 000,00 zł prowadząca stronę internetową www.comfortrent.pl umożliwiającą dokonywanie Rezerwacji w Systemie rezerwacyjnym.
II. Zasady ogólne
- Comfortrent umożliwia Rezerwację pojazdów do wynajęcia z wykorzystaniem Systemu rezerwacyjnego.
- Zasady dokonania Rezerwacji mogą być różne dla Konsumenta oraz Klienta biznesowego.
- System rezerwacyjny umożliwia dokonanie Rezerwacji konkretnej klasy pojazdu po z góry ustalonej cenie na wskazany przez Klienta czas.
- Warunkiem dokonania skutecznej Rezerwacji jest jej potwierdzenie przez Comfortrent w sposób określony w niniejszym Regulaminie. Z chwilą zawarcia Umowy Rezerwacji Usługodawca rezerwuje pojazd w wybranej klasy dla Klienta.
- Zawarcie Umowy Rezerwacji nie jest równoznaczne z zawarciem umowy najmu pojazdu, która to umowa najmu jest zawierana dopiero w momencie jego wydania.
- Wszelkie opłaty, inne niż Opłata rezerwacyjna, powinny zostać uregulowane przez Klienta z góry w momencie zawarcia umowy najmu pojazdu, o ile Strony nie ustaliły inaczej w odrębnych umowach.
- Na stronie internetowej Systemu rezerwacyjnego umieszczone są wizualizacje pojazdów, które mogą różnić się od tych w rzeczywistości.
- Wszystkie ceny podane w Systemie rezerwacyjnym są cenami brutto (zawierają podatek VAT), chyba że oferta kierowana do Klientów biznesowych stanowi inaczej.
- Rezerwacje mogą być składane poprzez System rezerwacyjny przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu przez cały rok. Usługodawca zastrzega sobie prawo wprowadzenia ograniczeń w korzystaniu ze Systemu rezerwacyjnego.
- Dane teleadresowe umożliwiające Klientowi kontakt z Usługodawcą:
- adres pocztowy: Kryspinów, ul. Nad Zalew 5, 32-060 Liszki;
- numer telefonu: + 48 734 426 000;
- adres poczty elektronicznej: info@comfortrent.pl .
- Warunkiem skorzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną w oparciu o System rezerwacyjny jest akceptacja treści niniejszego Regulaminu.
- Klient zobowiązany jest przed złożeniem Rezerwacji zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu.
- Złożenie przez Klienta Rezerwacji oznacza zapoznanie się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptację jego treści.
- Klient może uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu za pośrednictwem strony www.comfortrent.pl oraz pobrać go i sporządzić wydruk, lub utrwalić na dowolnym nośniku. Ponadto, każdy Klient, który dokona Rezerwacji otrzyma niniejszy Regulamin w postaci pliku pdf na wskazany przez niego adres email.
- Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z Systemem rezerwacyjnym:
- komputer, laptop, telefon lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu;
- dostęp do poczty elektronicznej;
- przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox, Opera, Google Chrome, Safari, Microsoft Edge w najnowszej dostępnej wersji;
- zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024x768;
- włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
- W celu dokonania Rezerwacji Klient musi posiadać dostęp do aktywnej skrzynki poczty elektronicznej, na który będzie kierowana korespondencja. Skrzynka pocztowa nie może być przepełniona, oraz musi umożliwiać odbiór wiadomości email wraz z załącznikami, których łączny rozmiar jest nie mniejszy niż 3 MB, a każdego z nich nie mniejszy niż 1 MB. Klient musi mieć możliwość weryfikacji korespondencji, która przez system poczty elektronicznej została uznana za SPAM.
- Comfortrent nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie na wskazany przez Klienta adres poczty elektronicznej wiadomości email wskazanych w niniejszym Regulaminie (w tym w szczególności dotyczących zwrotnych wiadomość emaila z potwierdzeniem warunków Rezerwacji oraz informacją o wysokości Opłaty Rezerwacyjnej) jeśli wynika to z podania błędnego adresu email przez Klienta, a także jeżeli jest to spowodowane blokowaniem lub usuwaniem wiadomości przez oprogramowanie zainstalowane na urządzeniu Klienta, przez administratorów serwerów pocztowych lub czynniki zewnętrzne (np. awarię). W przypadku nie otrzymania stosownej wiadomości email Klient powinien w pierwszej kolejności zweryfikować folder SPAM skrzynki pocztowej, a w razie dalszej potrzeby skontaktować się z Comfortrent wykorzystując dane wskazane w ust. II.10 Regulaminu.
- Klient obowiązany jest do korzystania z Systemu rezerwacyjnego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich. Klient obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Klienta zgodnie z przepisami prawa obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
- Usługi najmu pojazdu świadczone są zgodnie z Ogólnymi Warunkami Najmu Pojazdu stosowanymi przez Comfortrent. Ogólne Warunki Najmu Pojazdu dostępne są na stronie www.comfortrent.pl, a także każdorazowo zostaną udostępnione Klientowi w momencie odbioru pojazdu.
- Usługodawca w każdym przypadku zastrzega sobie prawo weryfikacji dokonanej Rezerwacji oraz jej anulowania w przypadkach uzasadniających wątpliwość, co do rzetelności dokonanej Rezerwacji i prawdziwości podanych danych.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen znajdujących się w ofercie bez uprzedzenia. Zmiana cen nie dotyczy Rezerwacji przyjętych do realizacji.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do wycofania poszczególnych pojazdów z oferty bez uprzedzenia. Wycofanie nie dotyczy Rezerwacji przyjętej do realizacji.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do udzielania upustów, rabatów i organizowania promocji związanych z dokonywaniem Rezerwacji.
III. Rezerwacje dokonywane przez Konsumentów
- Konsument może dokonać Rezerwacji w Systemie rezerwacyjnym na dwa sposoby:
- Rezerwacji z rejestracją Konta użytkownika;
- Rezerwacja z wykorzystaniem Konta użytkownika.
- Aby skorzystać z Rezerwacji z rejestracją Konta użytkownika należy kolejno:
- Wypełnić formularz rezerwacyjny dostępny na stronie www.comfortrent.pl podając dane niezbędne do wynajęcia pojazdu: miejsce i termin wynajmu oraz klasę pojazdu;
- Określić usługi dodatkowe oraz dodatkowe wyposażenie, z których Klient zamierza korzystać (Oferta dobrowolna, dodatkowo płatna);
- Wypełnić formularz podając dane kierowcy oraz hasło;
- Zaakceptować dane klikając na przycisk „Złóż rezerwację”.
- Aby skorzystać z Rezerwacji z wykorzystaniem Konta użytkownika należy kolejno:
- Zalogować Konto użytkownika – zasady zakładania i korzystania opisano w poprzedniej części Regulaminu;
- Wypełnić formularz rezerwacyjny podając dane niezbędne do wynajęcia pojazdu: miejsce i termin wynajmu oraz klasę pojazdu;
- Określić usługi dodatkowe oraz dodatkowe wyposażenie, z których Klient zamierza korzystać (Oferta dobrowolna, dodatkowo płatna);
- Zaakceptować dane klikając na przycisk „Złóż rezerwację”.
- Comfortrent w odpowiedzi na złożone zamówienie prześle zwrotną wiadomość emaila z potwierdzeniem warunków Rezerwacji oraz informacją o wysokości Opłaty Rezerwacyjnej jaka powinna zostać wniesiona przez Klienta oraz terminie jej uiszczenia. Klient ma także możliwość uiszczenia Opłaty rezerwacyjnej w momencie składania Rezerwacji korzystając z płatności elektronicznych udostępnionych w Systemie rezerwacyjnym.
- Z zastrzeżeniem ust. 8 zawarcie Umowy Rezerwacyjnej następuje w momencie zapłaty przez Klienta Opłaty rezerwacyjnej.
- Brak wpłaty Opłaty Rezerwacyjnej w wyznaczonym terminie oznacza rezygnację przez Klienta z Rezerwacji, a Umowę Rezerwacji uważa się za niezawartą. W celu dokonania Rezerwacji należy w takim przypadku ponownie uruchomić cały proces.
- W przypadku, gdy rozpoczęcie najmu (wydanie pojazdu) ma nastąpić w terminie nie dłuższym niż 24 godziny od złożenia Rezerwacji przez Klienta nie jest wymagane uiszczenie odrębnej Opłaty rezerwacyjnej, wszelkie opłaty związane z najmem Klient będzie zobowiązany uregulować przy wydaniu pojazdu. W takim przypadku zawarcie Umowy Rezerwacyjnej następuje w momencie otrzymania przez Klienta zwrotnej wiadomości emaila z potwierdzeniem warunków Rezerwacji.
- Możliwość oraz zasady anulowanie lub zmiana Rezerwacji zostały opisane w części VI Regulaminu.
- Dokonanie rezerwacji przez Konsumenta wyklucza możliwość wystawienia dokumentu płatniczego (faktury VAT) na inny podmiot nie będący stroną umowy najmu, w szczególności Klienta biznesowego (pracodawcę, własną działalność).
IV. Rezerwacje dokonywane przez Klientów biznesowych
- Klient biznesowy może dokonać Rezerwacji w następujący sposób:
- Rezerwacja z rejestracją Konta użytkownika;
- Rezerwacja z wykorzystaniem Konta użytkownika;
- Rezerwacja z wykorzystaniem Formularza kontaktowego – szczegółowy sposób skorzystania z tej metody Rezerwacji opisano w części V Regulaminu.
- Aby skorzystać z Rezerwacji z rejestracją Konta użytkownika należy kolejno:
- Wypełnić formularz rezerwacyjny dostępny na stronie www.comfortrent.pl podając dane niezbędne do wynajęcia pojazdu: miejsce i termin wynajmu oraz klasę pojazdu;
- Określić usługi dodatkowe oraz dodatkowe wyposażenie, z których Klient zamierza korzystać (Oferta dobrowolna, dodatkowo płatna);
- Wypełnić formularz podając dane kierowcy oraz hasło;
- Zaakceptować dane klikając na przycisk „Złóż rezerwację”.
- Aby skorzystać z Rezerwacji z wykorzystaniem Konta użytkownika należy kolejno:
- Zalogować Konto użytkownika – zasady zakładania i korzystania opisano w poprzedniej części Regulaminu;
- Wypełnić formularz rezerwacyjny podając dane niezbędne do wynajęcia pojazdu: miejsce i termin wynajmu oraz klasę pojazdu;
- Określić usługi dodatkowe oraz dodatkowe wyposażenie, z których Klient zamierza korzystać (Oferta dobrowolna, dodatkowo płatna);
- Zaakceptować dane klikając na przycisk „Złóż rezerwację”.
- Comfortrent w odpowiedzi na złożone zamówienie przesłane w wyniku kliknięcia przycisku „Złóż rezerwację” prześle zwrotną wiadomość emaila z potwierdzeniem warunków Rezerwacji oraz informacją o wysokości Opłaty Rezerwacyjnej jaka powinna zostać wniesiona przez Klienta oraz terminie jej uiszczenia. Klient ma także możliwość uiszczenia Opłaty rezerwacyjnej w momencie składania Rezerwacji korzystając z płatności elektronicznych udostępnionych w Systemie rezerwacyjnym.
- Z zastrzeżeniem ust. 9 zawarcie Umowy Rezerwacyjnej ww. sytuacjach następuje w momencie zapłaty przez Klienta Opłaty rezerwacyjnej.
- Brak wpłaty Opłaty Rezerwacyjnej w wyznaczonym terminie oznacza rezygnację przez Klienta z Rezerwacji, a Umowę rezerwacji uważa się za niezawartą. W celu dokonania Rezerwacji należy w takim przypadku ponownie uruchomić cały proces.
- Możliwość oraz zasady anulowanie lub zmiana Rezerwacji zostały opisane w części VI Regulaminu.
- W przypadku, gdy rozpoczęcie najmu (wydanie pojazdu) ma nastąpić w terminie nie dłuższym niż 24 godziny od złożenia Rezerwacji przez Klienta, nie jest wymagane uiszczenie odrębnej Opłaty rezerwacyjnej, a wszelkie opłaty związane z najmem Klient będzie zobowiązany uregulować przy wydaniu pojazdu. W takim przypadku zawarcie Umowy Rezerwacyjnej następuje w momencie otrzymania przez Klienta zwrotnej wiadomości emaila z potwierdzeniem warunków Rezerwacji (Rezerwacja z wykorzystaniem Konta użytkownika, Rezerwacja bez rejestracji Konta użytkownika).
V. Rezerwacje dokonywane przez Klientów biznesowych – formularz kontaktowy
- W celu dokonania Rezerwacja z wykorzystaniem Formularza kontaktowego Klient biznesowy powinien wypełnić Formularz kontaktowy podając wymagane dane kontaktowe, a w treści pola Wiadomość wskazać szczegółowe informacje dotyczące planowanego wynajmu pojazdu.
- Usługodawca skontaktuje się z Klientem biznesowym telefonicznie lub poprzez email przy użyciu przekazanych danych kontaktowych.
- Warunki Rezerwacji dokonanej z wykorzystaniem Formularza kontaktowego zostaną określone przez Strony w ramach wzajemnych ustaleń, a następnie potwierdzone przez Usługodawcę w formie emaila wysłanego na podany adres zwierającego szczegółowe warunki Rezerwacji oraz informację o wysokości Opłaty Rezerwacyjnej jaka powinna zostać wniesiona przez Klienta, terminie jej uiszczenia oraz terminie potwierdzenia Rezerwacji.
- W celu potwierdzenia Rezerwacji dokonanej z wykorzystaniem Formularza kontaktowego Klient we wskazanym terminie zobowiązany jest do:
- wysłania zwrotnej wiadomości emaila z oświadczeniem potwierdzającym Rezerwację (email o treści: Akceptuję, Zatwierdzam, lub równoważny);
- wpłaty całości Opłaty Rezerwacyjnej.
- Z zastrzeżeniem ust. 8, przesłanie przez Klienta potwierdzenia Rezerwacji oraz dokonanie wpłaty przez niego całości Opłaty Rezerwacyjnej jest równoznaczne z zawarciem Umowy Rezerwacyjnej na mocy, której Wynajmujący zobowiązuje się do zarezerwowania na rzecz Klienta Pojazdu w terminach i na warunkach wzajemnie ustalonych w celu jego wynajęcia.
- Brak zwrotnego potwierdzenia Rezerwacji przez Klienta lub brak wpłaty Opłaty rezerwacyjnej oznacza rezygnację przez niego z Rezerwacji. Umowę Rezerwacji uważa się w takim przypadku za niezawartą. W celu dokonania Rezerwacji należy w takim przypadku ponownie uruchomić cały proces.
- Usługa elektroniczna Formularz kontaktowy ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą akceptacji Rezerwacji albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania ustalenia warunków Rezerwacji.
- W przypadku, gdy rozpoczęcie najmu (wydanie pojazdu) ma nastąpić w terminie nie dłuższym niż 24 godziny od złożenia Rezerwacji przez Klienta, nie jest wymagane uiszczenie odrębnej Opłaty rezerwacyjnej, a wszelkie opłaty związane z najmem Klient będzie zobowiązany do uregulowania przy wydaniu pojazdu. W takim przypadku zawarcie Umowy Rezerwacyjnej następuje w momencie otrzymania przez Usługodawcę zwrotnej wiadomości emaila z oświadczeniem Klienta potwierdzającym Rezerwację (Rezerwacja z wykorzystaniem Formularza kontaktowego).
- Możliwość oraz zasady anulowanie lub zmiana Rezerwacji zostały opisane w części VI Regulaminu.
VI. Zmiana lub anulowanie Rezerwacji
- Klient ma możliwość anulowania Rezerwacji w każdym czasie przed wydaniem pojazdu. Jednakże w zależności od terminu złożenia takiego oświadczenia może zostać obciążony całością lub częścią Opłaty rezerwacyjnej:
- 100% Opłaty rezerwacyjnej w przypadku anulowania Rezerwacji w terminie 24 godziny, lub krótszym, przed terminem wydania pojazdu;
- 100 zł brutto – w przypadku anulowania Rezerwacji w terminie 48 godzin, lub krótszym, przed terminem wydania pojazdu, z uwzględnieniem pkt 1;
- Bez dodatkowej opłaty– w przypadku anulowania Rezerwacji w terminie dłuższym niż 48 godzin przed terminem wydania pojazdu.
- Za anulowanie Rezerwacji uznaje się także złożenie oświadczenia o rozwiązaniu, wypowiedzeniu, lub rezygnacji z Rezerwacji, jak również niestawienie się po odbiór zarezerwowanego pojazdu, nieuzasadniona odmowa jego odebrania, odmowa podpisania umowy najmu itp.
- Oświadczenie o anulowaniu Rezerwacji można złożyć telefonicznie, pisemnie lub mailowo z wykorzystaniem danych teleadresowych wskazanych w ust. II.10 Regulaminu.
- Zmiana Rezerwacji powodująca skrócenie okresu najmu lub zmianę pojazdu jest równoznaczna z anulowaniem dotychczasowej Rezerwacji, oraz wystawieniem nowej rezerwacji. W takim przypadku dotychczas uiszczona opłata zostanie zaliczona na poczet rozliczenia anulowanej Rezerwacji, a Klient będzie zobowiązany do zapłaty Opłaty rezerwacyjnej zgodnie z nową Rezerwacją, przy czym na żądanie Klienta część dotychczasowej Opłaty rezerwacyjnej podlegającej zwrotowi może zostać zaliczona na poczet nowej Opłaty rezerwacyjnej.
- Zmiana Rezerwacji powodująca wydłużenie okresu najmu pojazdu zależna jest od dostępności danego pojazdu. W przypadku wyrażenia przez Comfortrent zgody na taką zmianę Klient będzie zobowiązany do uzupełnienia Opłaty rezerwacyjnej.
- Do zmiany warunków Rezerwacji stosuje się odpowiednio postanowienia Regulaminu dotyczące dokonywania Rezerwacji.
- Zgodnie z treścią art. 38 pkt 12 oraz art. 38a ustaw o prawach konsumenta (t. j. Dz.U. z 2020, poz. 287 ze zm.) Klientowi będącemu Konsumentem, oraz Klientowi będącemu osobą fizyczną zawierającemu umowę bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, dla którego jednak umowa ta nie posiada charakteru zawodowego wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej, nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy Rezerwacji najmu pojazdu w związku z jej zawarciem na odległość lub poza lokalem Usługodawcy.
VII. Konto użytkownika
- Konto użytkownika oznacza indywidualny dla każdego Klienta dostęp do Systemu rezerwacyjnego umożliwiający dokonanie Rezerwacji bez konieczności każdorazowego podawania danych Klienta, kierowcy, a także umożliwiający korzystanie z innych funkcjonalności udostępnionych przez Usługodawcę w tym możliwości weryfikacji dokonanych Rezerwacji.
- W celu uruchomienia Konta użytkownika Klient zobowiązany jest do dokonania rejestracji konta podając szczegółowe dane wymagane w formularzu rejestracyjnym. Konto użytkownika zostaje założone wraz z dokonaniem pierwszej rezerwacji poprzez stronę www.comfortrent.pl Po dokonaniu rejestracji Comfortrent prześle na wskazany adres email linka aktywacyjnego. Jeśli dane ulegną zmianie Klient zobowiązany jest do ich natychmiastowego dostosowania w ramach Konta użytkownika.
- Umowa o korzystanie z Konta użytkownika jest zawarta na czas nieoznaczony nie dłuższy jednak niż do dnia wyrejestrowania Konta użytkownika. Klient ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta użytkownika poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na wskazane w ust. II.10 Regulaminu dane teleadresowe.
- Konto użytkownika jest świadczone przez Usługodawcę nieodpłatnie.
- Dane podane przez Klienta w trakcie rejestracji Konta użytkownika muszą być poprawne pod względem treści. Zabronione jest używanie do rejestracji Konta użytkownika danych nienależących do Klienta lub danych fałszywych. Comfortrent zastrzega sobie prawo do usunięcia Kont użytkownika zawierających nieprawdziwe lub nieprawidłowe dane, w tym dane nie będące danymi Klienta.
- Klient zobowiązany jest zachować login oraz hasło do Konta użytkownika w poufności. W przypadku, gdy Klient udostępni te dane osobom trzecim, także w wyniku niezachowania podstawowych zasad bezpieczeństwa, Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody wywołane takim udostępnieniem.
- W przypadku usunięcia Konta użytkownika wszelkie dane na nim zgromadzone zostaną trwale usunięte. Jednakże w przypadku zrealizowania Rezerwacji dane Klienta będą przetwarzane przez Comfortrent i wykorzystywane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), w szczególności w celu związanym z realizacją umowy najmu, wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Usługodawcy (np. wynikającego z przepisów podatkowych lub rachunkowych), dochodzenia lub zabezpieczenia roszczeń. Szczegółowa klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych jest każdorazowo udostępniana Klientowi w chwili rejestracji Konta użytkownika.
VIII. Płatności
- Z uwzględnieniem ust. 2 poniżej, Usługodawca nie pobiera żadnych opłat dodatkowych z tytułu realizacji Rezerwacji.
- W przypadku anulowania Rezerwacji Usługodawca zwróci Klientowi Opłatę rezerwacyjną pozostałą po rozliczeniu należności związanych z anulacją ustalonych zgodnie z ust. VI.1 Regulaminu. Usługodawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Opłaty z tytułu usług dodatkowych mogą być według wyboru Klienta poniesione z góry w chwili złożenia Rezerwacji lub w chwili realizacji najmu pojazdu – bez ograniczeń co do terminu dokonanej Rezerwacji.
- W Systemie rezerwacyjnym możliwe są następujące formy płatności (z wykorzystaniem płatności udostępnionych przez serwis Przelewy24):
- dla Rezerwacji do 24 h przed rozpoczęciem Rezerwacji – płatność online (karta, elektroniczna bankowość lub BLIK) lub kartą kredytową lub debetową na miejscu wydania pojazdu;
- dla Rezerwacji powyżej 24 h przed rozpoczęciem Rezerwacji – płatność online (karta, elektroniczna bankowość lub BLIK).
- W sytuacji, gdy Klient opłacił z góry dodatkowe usługi tj. zwrot/wydanie pojazdu poza godzinami, zwrot w innym oddziale, podstawienie, a ostatecznie nie skorzystał z opłaconej usługi dodatkowej przysługuje mu zwrot naliczonej opłaty – w tym celu Klient powinien przesłać na dane adresowe wskazane w ust. II.10 informację z prośbę o zwrot naliczonej przy Rezerwacji opłaty. Zgłoszenie powinno nastąpić niezwłocznie, lecz nie później niż w 4 dni od zakończenia najmu. Po upływie powyższego terminu żądanie zwrotu będzie rozpoznawane z wykorzystaniem procedury reklamacji.
IX. Procedura reklamacji
- W każdym przypadku odpowiedzialność odszkodowawcza Usługodawcy wobec Klienta biznesowego z tytułu realizacji Rezerwacji jest ograniczona do rzeczywistej straty, nie więcej jednak niż wysokość czynszu za dokonaną Rezerwację.
- Reklamacje odnośnie realizacji Rezerwacji, jak i pozostałych usług świadczonych elektronicznie w oparciu o niniejszy Regulamin należy zgłaszać pisemnie na adres siedziby Comfortrent lub elektronicznie na adres email: reklamacje@comfortrent.pl określając rodzaj niezgodności oraz oczekiwania dotyczące sposobu realizacji Rezerwacji lub usług. Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni i przed upływem tego terminu Klient zostanie poinformowany o stanowisku Usługodawcy.
- Konsument po wyczerpaniu trybu reklamacji, ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń m.in. korzystając z polubownego sądu konsumenckiego, rzecznika konsumentów lub innych organizacji publicznych. Skorzystanie z nich ma charakter dobrowolny i może mieć miejsce wyłącznie, gdy obie strony sporu wyrażą na to zgodę.
- W szczególności Konsument może się zwrócić do powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań należy ochrona konsumentów (m.in Federacji Konsumentów, Stowarzyszenia Konsumentów Polskich), może złożyć wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego (więcej informacji na stronie: https://wiih.org.pl/index.php?id=137&id2=136) lub złożyć wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej (Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej w Warszawie, ul. Sienkiewicza 3, 00-015 Warszawa, adres email: ih_warszawa@wiih.org.pl, adres strony internetowej: www. wiih.org.pl/index.php).
- Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów, czyli w szczególności są to rzecznicy praw konsumenta lub Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej, których lista jest dostępna na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem https://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php. Sprzedawca informuje, że pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr/ dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR).
X. Postanowienia końcowe
- Dokonywanie przez Klienta Rezerwacji wiąże się z przetwarzaniem danych osobowych zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych między Usługodawcą, a Konsumentem, a które nie zostały rozstrzygnięte w pozasądowym rozpatrywaniu reklamacji, jak również pomiędzy Usługodawcą a Klientem będącym osobą fizyczną zawierającym umowę bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, dla którego jednak umowa ta nie posiada charakteru zawodowego wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych między Klientem biznesowym, innym niż wskazany w ust. 2, a Usługodawcą zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo wprowadzania zmian do niniejszego Regulaminu z zastrzeżeniem, iż do Rezerwacji złożonych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w chwili złożenia Rezerwacji.
- W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o charakterze ciągłym (np. świadczenie Usługi elektronicznej – Konto użytkownika) zmieniony regulamin wiąże Klienta, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 oraz 384[1] Kodeksu cywilnego, to jest został on prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie zrezygnował z tych usług w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia.
- Prawem właściwym we wszelkich sprawach związanych z niniejszym Regulaminem, usługami i ich realizacją jest prawo polskie.
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.06.2018 roku.
OGÓLNE WARUNKI NAJMU POJAZDU ComfortRent Sp. z o.o.
- Niniejsze Ogólne Warunki Najmu Pojazdu (zwane dalej „OWNP”) określają szczegółowe warunki umów najmu Pojazdów (dalej jako „Umowy”/”Umowa”), zawieranych przez COMFORTRENT Sp. z o.o. z siedzibą w Kryspinowie
(„Wynajmujący”), przy ul. Nad Zalew 5, 32-060 Liszki, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzony przez Sąd Rejonowy Kraków dla Krakowa - Śródmieścia , XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000545920, NIP: 9442247860.
Z Wynajmującym można szybko kontaktować się pod wskazanym numerem telefonu: +48 734 426 000 oraz przy wykorzystaniu poczty elektronicznej: info@comfortrent.pl Niniejsze OWNP można pobrać ze strony internetowej pod adresem www.comfortrent.pl/warunki-najmu/pl/
- Na Umowę składają się: dokument „Umowa najmu” wraz z załącznikami oraz OWNP stanowiące integralną część Umowy, a także wszelkie aneksy i porozumienia do Umowy. W zakresie nieuregulowanym w Umowie stosuje się przepisy prawa polskiego, w szczególności kodeksu cywilnego.
- Przedmiotem najmu jest samochód osobowy, SUV, VAN (samochód służący do przewozu do 9 osób łącznie z kierowcą), do którego tytuł prawny przysługuje Wynajmującemu, szczegółowo opisany Umowie najmu (dalej „Pojazd”).
- Wynajmujący ponosi wobec Najemcy odpowiedzialność za wady Pojazdu zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego.
- Najemcą jest osoba, która zawarła Umowę z Wynajmującym.
- Użytkownikiem Pojazdu (tj. kierującym Pojazdem) może być sam Najemca lub inna osoba wskazana w Umowie najmu jako Użytkownik. Bez zgody Wynajmującego z Pojazdu nie mogą korzystać (jako kierujący) inne osoby, niewskazane w Umowie.
- Najemca będący osobą fizyczną przed zawarciem Umowy powinien wskazać, czy zawiera ją w ramach prowadzonej przez niego działalności gospodarczej lub zawodowej, czy jako konsument. Dokumenty związane z najmem zostaną wystawione zgodnie z deklaracją Najemcy, a zmiany w tym zakresie stanowią zmianę Umowy i wymagają zgody obu Stron. Zmiany takie mogą być połączone ze zmianą warunków najmu. Najemca będący konsumentem nie może w szczególności żądać po zwrocie Pojazdu wystawienia dokumentów płatniczych na prowadzoną przez siebie działalność gospodarczą lub zawodową.
- Najemcą Pojazdu może zostać:
1.1. osoba fizyczna, która spełnia łącznie następujące warunki:
1.1.1. ukończyła 21 lat – powyższe ograniczenie nie dotyczy wynajmów z OC sprawcy oraz realizowanych na zlecenie firm assistance;
1.1.2. posiada ważny dowód osobisty/paszport, a także posiada prawo jazdy uprawniające do użytkowania Pojazdów na terenie RP;
1.1.3. jest wpisana do CEIDG - jeżeli zawiera Umowę najmu w zakresie swojej działalności gospodarczej (nie dotyczy konsumentów);
1.2. osoba prawna (lub jednostka organizacyjna o której mowa w art. 331 Kodeksu Cywilnego), której reprezentant (Użytkownik) zawierający Umowę w imieniu tej osoby:
1.2.1. przedstawi dowód swojego umocowania do zawarcia Umowy najmu (np. pełnomocnictwo) – o ile prawo to nie wynika z odpisu KRS;
1.2.2. ukończył 21 lat – powyższe ograniczenie nie dotyczy wynajmów z OC sprawcy oraz realizowanych na zlecenie firm assistance;
1.2.3. przedstawi ważny dowód osobisty/paszport, a także posiada prawo jazdy uprawniające do użytkowania Pojazdów na terenie RP. Jeżeli Użytkownikiem ma być inna osoba niż sam Najemca, także Użytkownik musi spełniać wymogi wskazane w niniejszym punkcie. - Wydający Pojazd, może uzależnić jego wydanie od udokumentowania pełnomocnictwa udzielonego Użytkownikowi a także od udokumentowania realizacji wymogów wskazanych w pkt. 8 (poprzez okazanie wskazanych tam dokumentów).
- W pojeździe zamontowany jest nadajnik GPS. Wynajmujący zbiera informacje z tego nadajnika w sposób automatyczny i ciągły, ale będzie wykorzystywał te informacje, w tym analizował, tylko w celu zapewnienia bezpieczeństwa mienia COMFORTRENT poprzez monitorowanie Pojazdu na wypadek jego rzeczywistej lub potencjalnej utraty lub kradzieży lub rozpoznania wyjazdu Pojazdu poza uzgodnione w Umowie granice.
- Jeżeli z Pojazdu będzie korzystać Użytkownik niebędący Najemcą, to Najemca powinien go poinformować o zasadach korzystania z Pojazdu zgodnie z OWNP.
- Spółka COMFORTRENT współpracuje z Krajowym Rejestrem Dłużników (KRD). W razie braku płatności należności wynikających z tytułu umowy najmu pojazdu, grzywny, opłat drogowych, mandatów w związku z ruchem pojazdów lub ich postoju, spółka zastrzega sobie prawo do przesłania informacji do Krajowego Rejestru Długów. Jeśli informacje o zobowiązaniach w Krajowym Rejestrze Długów zostaną umieszczone to skutkiem następującym jest ograniczenie możliwości swobodnego funkcjonowania na rynku konsumenckim lub prowadzenia działalności gospodarczej, nawet do 10 lat. Dłużnicy notowani w KRD napotykają na znaczne utrudnienia w korzystaniu z usług finansowych, telekomunikacyjnych, wynajmu lokali itp.
- Informujemy, że zgodnie z treści art. 38 ust. 1 pkt 12 oraz art. 7a ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, prawo odstąpienia od Umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość́ nie przysługuje Najemcy będącemu konsumentem lub osobą fizyczną zawierającą Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w odniesieniu do umów: m.in. najmu samochodów, jeżeli w Umowie oznaczono dzień́ lub okres świadczenia usługi.
- II. UMOWA NAJMU
- Umowa zawierana jest przez Strony w momencie wydania Pojazdu w formie dokumentowej z wykorzystaniem elektronicznego tabletu, a w przypadku braku takiej możliwości w formie pisemnej.
- Przed akceptacją Wynajmujący umożliwia Najemcy lub działającemu w jego imieniu Użytkownikowi szczegółowe zapoznanie się z Umową najmu, niniejszymi OWNP oraz protokołem, a także innymi dokumentami najmu, jeżeli są wymagane.
- Niezwłocznie po złożeniu przez Strony podpisów akceptujących treść Umowy komplet zaakceptowanych dokumentów zostaje przesłany na adres e-mail Najemcy wskazany w Umowie.
- Najemca wynajmuje Pojazd na czas oznaczony wskazany w Umowie. Okres najmu może zostać zmieniony na zasadach przewidzianych w Rozdziale II lub Rozdziale III. W przypadku niezgodności ww. dat z protokołem wydania Pojazdu, czas trwania najmu ustala się na podstawie dat faktycznego odbioru oraz zdania wskazanych w protokole wydania Pojazdu.
- W przypadku chęci przedłużenia okresu korzystania z Pojazdu wskazanego w Umowie lub zamówienia w trakcie trwania Umowy dodatkowych usług, Najemca zobowiązany jest do skontaktowania się z Wynajmującym telefonicznie na numer +48 734 426 000 lub mailowo na adres e-mail: info@comfortrent.pl podając dane dotyczące najmu (nr ID Rezerwacji znajdujący się na Umowie) oraz wskazując nowy okres na jaki najem miałby zostać przedłużony lub nowe usługi dodatkowe.
- Kontakt powinien nastąpić nie później niż 24 godziny przed końcem okresu najmu. Wynajmujący ma prawo odmówić przyjęcia przedłużenia wynajmu, jeśli Najemca lub Użytkownik nie dotrzyma wskazanego terminu i formy wymaganej do przedłużenia.
- Wynajmujący w odpowiedzi na powyższe prześle Najemcy na wskazany w Umowie adres e-mail ofertę przedłużenia najmu lub ofertę dotyczącą nowych usług, zawierającą szczegóły dotyczące zmiany Umowy wraz z linkiem do płatności lub Wynajmujący ustali z Najemcą inną formę opłacenia usług. Dodatkową dopuszczalną formą ustalenia przedłużenia okresu najmu oraz usług dodatkowych jest kontakt telefoniczny ze strony Biura Obsługi Klienta z Najemcą. Dokonanie przez Najemcę płatności całej kwoty należności wskazanej w przesłanej wiadomości lub ustalonej telefonicznie w terminie wskazanym przez Wynajmującego jest równoznaczne z akceptacją zmienionych warunków Umowy przez Najemcę. Brak wpłaty w wyznaczonym terminie oznacza, że Umowa nie uległa przedłużeniu lub nie zostają zamówione nowe usługi, a Najemca zobowiązany jest do zwrotu Pojazdu w pierwotnym terminie.
- Skrócenie okresu najmu wymaga zgody Wynajmującego. Zgoda może zostać wyrażona w formie wiadomości e-mail lub ustalona telefonicznie poprzez kontakt z Biurem Obsługi Klienta COMFORTRENT.
- Wynajmujący ma prawo rozwiązać Umowę z Najemcą w trybie natychmiastowym bez okresu wypowiedzenia w przypadku stwierdzenia, że:
1.1. zachodzą okoliczności uzasadniające podejrzenie kradzieży lub przywłaszczenia Pojazdu będącego przedmiotem najmu;
1.2. zachodzą okoliczności uzasadniające podejrzenie, że Najemca podał, przy zawarciu Umowy lub w trakcie jej realizacji, nieprawdziwe dane;
1.3. Najemca nie dokonał płatności ustalonych w Umowie w terminie wskazanym w stosownym dokumencie płatniczym (faktura, nota);
1.4. Pojazd jest wykorzystywany z naruszeniem postanowień przepisów prawa, niniejszego OWNP (naruszenie zakazów wskazanych w pkt. 39, wyjazd Pojazdem poza granicę Polski bez uprzedniej zgody) lub w sposób niezgodny z jego właściwościami lub przeznaczeniem;
1.5. Pojazd jest zaniedbywany w stopniu narażającym go na uszkodzenie lub zniszczenie, lub utratę wartości;
1.6. bez zgody Wynajmującego Pojazd jest udostępniany innym osobom niż Użytkownicy wskazani w Umowie;
1.7. Najemca wprowadził Wynajmującego w błąd co do spełniania przez Najemcę lub Użytkownika wymagań dotyczących możliwości korzystania z Pojazdu. - Oświadczenie Wynajmującego o rozwiązaniu Umowy w trybie natychmiastowym może zostać złożone w formie pisemnej lub dokumentowej, w szczególności poprzez wysłanie oświadczenia na podany przez Najemcę w Umowie adres e-mail lub numer telefonu. Złożenie oświadczenia o rozwiązaniu Umowy w trybie natychmiastowym oznacza konieczność niezwłocznego zwrotu Pojazdu przez Najemcę do miejsca zwrotu ustalonego w Umowie lub wskazanego przez Wynajmującego w ww. oświadczeniu, o czym Wynajmujący poinformuje go w swoim oświadczeniu wyznaczając termin zwrotu. W przypadku braku zwrotu Pojazdu w wyznaczonym terminie Wynajmujący uprawniony jest do jego odbioru na koszt Najemcy.
- W przypadku, gdy Pojazd nie zostanie zwrócony przez Najemcę po upływie okresu najmu wskazanego w Umowie lub po upływie terminu wyznaczonego na zwrot, w przypadku rozwiązania Umowy w trybie natychmiastowym, Najemca będzie zobowiązany do zapłaty na rzecz Wynajmującego wynagrodzenia za bezumowne korzystanie z Pojazdu w wysokości określonej w Rozdziale IX, o ile brak zwrotu nie nastąpił z przyczyn, za które Najemca nie ponosi odpowiedzialności. Jeżeli zwłoka w zwrocie Pojazdu przekracza 3 godziny może to spowodować zgłoszenie przez Wynajmującego do organów ścigania podejrzenia popełnienia przestępstwa z art. 284 kodeksu karnego (Przywłaszczenie).
- III. ZLECENIE ZŁOŻONE PRZEZ ASSISTANCE/UBEZPIECZYCIELA
- W przypadku uszkodzenia/awarii samochodu Najemcy może przysługiwać Pojazd zastępczy od firmy świadczącej usługi Assistance/ Ubezpieczyciela.
- Wynajmujący może wynająć Najemcy Pojazd zastępczy na zlecenie firmy świadczącej usługi Assistance/ Ubezpieczyciela (dalej łącznie jako „Podmiot zlecający”) zobowiązanej do zapewnienia Pojazdu zastępczego Najemcy, z uwzględnieniem poniższych zasad:
1.1. Najemca udzieli Wynajmującemu pełnomocnictwa do działania w procesie likwidacji szkody w zakresie rozliczenia kosztów najmu Pojazdu zastępczego i wglądu w dokumentację szkodową;
1.2. Najemca lub wskazany przez niego Użytkownik ukończył 18 lat oraz spełnia pozostałe wymagania wskazane w pkt. 8 OWNP;
1.3. Podmiot zlecający ustala okres najmu, na który Najemcy przysługuje Pojazd zastępczy, w tym może go przedłużyć lub skrócić;
1.4. Najemca zobowiązany jest zwrócić Pojazd zastępczy najpóźniej w ostatnim dniu okresu najmu ustalonego przez Podmiot zlecający, o ile nie skorzysta z przedłużenia najmu na własny koszt;
1.5. o skróceniu/przedłużeniu najmu Pojazdu zastępczego Wynajmujący niezwłocznie powiadomi Najemcę;
1.6. nie jest pobierana opłata za zwrot Pojazdu w innym oddziale Wynajmującego niż oddział, w którym wydano Pojazd;
1.7. Podmiot zlecający pokrywa czynsz najmu Pojazdu zastępczego za cały ustalony przez niego okres;
1.8. Podmiot zlecający pokrywa dodatkowe opłaty wskazane w Umowie najmu Pojazdu zastępczego, zgodnie z gwarancją płatności;
1.9. w przypadku, gdy Podmiot zlecający nie jest zobowiązany do zapłaty całości albo części kwoty podatku VAT od czynszu najmu lub opłat dodatkowych, obowiązek zapłaty tej kwoty obciąża Najemcę;
1.10. czynsz najmu i opłaty dodatkowe wskazane w punktach powyżej są pokrywane przez Podmiot zlecający w przypadku przyjęcia przez niego odpowiedzialności za zapewnienie Pojazdu zastępczego;
1.11. w przypadku odmowy przyjęcia odpowiedzialności przez Podmiot zlecający (w całości lub w części) czynsz najmu i opłaty dodatkowe zobowiązany jest pokryć Najemca (w całości lub odpowiedniej części);
1.12. w przypadku cofnięcia przez Najemcę pełnomocnictwa wskazanego w pkt. 26 ppkt. 1.1 czynsz najmu i opłaty dodatkowe zobowiązany jest pokryć Najemca;
1.13. Najemca pokryje powyższe należności w terminie 7 dni od otrzymania stosownego wezwania od Wynajmującego.
- W przypadku zakończenia okresu najmu Pojazdu zastępczego autoryzowanego przez Podmiot zlecający Najemca może wnosić o przedłużenie najmu na swój koszt. Wniosek o przedłużenie powinien zostać złożony przed terminem zakończenia obowiązywania Umowy, telefonicznie na numer +48 734 426 000 lub mailowo na adres Wynajmującego: info@comfortrent.pl. W tym celu Najemca zobowiązany jest podać dane dotyczące najmu (nr ID Rezerwacji znajdujący się na Umowie) oraz wskazać nowy okres na jaki najem miałby zostać przedłużony.
- Wynajmujący w odpowiedzi na powyższe prześle Najemcy na wskazany w Umowie adres e-mail ofertę przedłużenia najmu zawierającą szczegóły dotyczące zmiany Umowy, w tym stawkę czynszu najmu obowiązującą w przedłużonym okresie wraz z linkiem do płatności. Dodatkową dopuszczalną formą ustalenia przedłużenia okresu najmu oraz usług dodatkowych jest kontakt telefoniczny ze strony Biura Obsługi Klienta z Najemcą.
- Dokonanie przez Najemcę płatności całej kwoty należności za przedłużony okres najmu w terminie wskazanym przez Wynajmującego jest równoznaczne z akceptacją przedłużenia Umowy przez Najemcę. Brak wpłaty w wyznaczonym terminie oznacza, że Umowa nie uległa przedłużeniu a Najemca zobowiązany jest do zwrotu Pojazdu w pierwotnym terminie.
- W zakresie nieuregulowanym w niniejszym Rozdziale III stosuje się pozostałe postanowienia OWNP.
IV. WYDANIE POJAZDU
- Wynajmujący oddaje Najemcy do używania Pojazd na podstawie protokołu wydania opisującego w szczególności: stan licznika przebiegu kilometrów oraz stan techniczny Pojazdu w chwili wydania go Najemcy.
- W momencie wydania Pojazd jest czysty, zatankowany do pełna i posiada aktualne badania techniczne oraz kompletne wyposażenie. Wraz z Pojazdem zostanie wydany jeden komplet kluczyków lub karta oraz dokumenty: dowód rejestracyjny, potwierdzenie polisy OC. (w przypadku wynajmu ze zgodą na wyjazd za granicę)
- Najemca przejmuje odpowiedzialność za wynajęty Pojazd z chwilą jego wydania, w tym za działania i zaniechania Użytkownika (jeżeli Użytkownikiem nie jest sam Najemca), do czasu odebrania Pojazdu przez Wynajmującego na podstawie protokołu odbiorczego, podpisanego przez Najemcę (lub w jego imieniu umocowanego Użytkownika) i Wynajmującego.
- Odebrać Pojazd i podpisać protokół wydania Pojazdu może sam Najemca lub umocowany Użytkownik. Osoba odbierająca Pojazd zobowiązana jest do zapoznania się ze stanem technicznym Pojazdu w chwili jego wydania. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek nieprawidłowości co do stanu Pojazdu, jego wyposażenia lub zdatności do umówionego użytku powinna zgłosić stosowne uwagi do protokołu wydania.
- Podpisany protokół wydania zostanie przesłany niezwłocznie po jego zaakceptowaniu na adres e-mail Najemcy wskazany w Umowie
V. ZASADY UŻYWANIA POJAZDÓW
- Wynajmujący zobowiązany jest do przekazania Najemcy Pojazdu wolnego od wad wpływających na użyteczność Pojazdu.
- W czasie używania Pojazdu Użytkownik zobowiązany jest do:
1.1. posiadania przy sobie ważnych dokumentów wymaganych przez kontrolę ruchu drogowego (ważne i honorowane na terytorium RP prawo jazdy, dowód rejestracyjny, polisa OC);
1.2. zabezpieczenia Pojazdu i wyposażenia przed kradzieżą (każdorazowe zamykanie Pojazdu oraz uruchamianie wszystkich zamontowanych systemów zabezpieczających Pojazd, staranne zabezpieczenie poza Pojazdem dokumentów i kluczyków, a także pozostawianiu Pojazdu – w miarę możliwości – na parkingu strzeżonym/posesji zamykanej);
1.3. wykonywania własnym kosztem i staraniem obsługi codziennej Pojazdu (sprawdzanie i uzupełnianie oleju silnikowego, płynu chłodniczego, płynu hamulcowego, AdBlue, płynu do spryskiwaczy, sprawdzanie stanu oraz ciśnienia w oponach, a także prawidłowego działania świateł);
1.4. stosowania w pojeździe rodzaju paliwa zgodnie ze specyfikacją silnika podaną w dowodzie rejestracyjnym w rubryce P3 lub informacji zawartej na umowie najmu;
1.5. utrzymywaniu Pojazdu w należytej czystości a także korzystania z Pojazdu zgodnie z zasadami prawidłowej eksploatacji;
1.6. korzystania z Pojazdu zgodnie z jego właściwościami i przeznaczeniem;
1.7. przestrzegania przepisów prawa polskiego, w szczególności ustawy prawo o ruchu drogowym, a w przypadku korzystania z Pojazdu poza granicami Polski także przepisów prawa państwa, w którym Pojazd jest używany;
1.8. zapłaty mandatów i innych kar związanych z korzystaniem z Pojazdu, o ile Użytkownik zgodnie z przepisami prawa ponosi odpowiedzialność za ich wystawienie i jest zobowiązany do ich pokrycia;
1.9. pokrywania opłat za korzystanie z autostrad i innych dróg płatnych, parkingów, garaży, tunelów, wjazdów do stref czystego transportu i podobnych opłat związanych z używaniem Pojazdu lub jego zabezpieczeniem. - Najemca zobowiązany jest do zachowania wszystkich oznaczeń firmowych Wynajmującego na wynajętym pojeździe. Usunięcie lub zasłonięcie oznaczeń firmowych Wynajmującego możliwe jest tylko po uzyskaniu każdorazowo uprzedniej zgody Wynajmującego. Zgoda, o której mowa w niniejszym punkcie może zostać udzielona pisemnie lub drogą elektroniczną poprzez wysłanie wiadomości e-mail na wskazany przez Najemcę adres poczty elektronicznej.
- W trakcie trwania najmu zabrania się w szczególności:
1.1. udostępniania Pojazdu innym osobom niż uprawnieni Użytkownicy (wskazani w Umowie lub na których zgodę wyraził odrębnie Wynajmujący);
1.2. używania Pojazdu poza granicami Polski bez uprzedniej zgody Wynajmującego;
1.3. holowania innych Pojazdów wynajmowanym Pojazdem;
1.4. wykorzystywania Pojazdu w wyścigach, rajdach czy zawodach;
1.5. wykorzystywanie Pojazdu jako taksówki lub realizacji odpłatnego przewozu osób;
1.6. użyczenia lub podnajmu Pojazdu osobie trzeciej bez zgody Wynajmującego;
1.7. przekraczania dopuszczalnej ładowności Pojazdu;
1.8. palenia w pojeździe wyrobów tytoniowych lub innych substancji, korzystania z papierosów elektronicznych, spożywania alkoholu, zażywania narkotyków lub innych zakazanych środków psychotropowych,
1.9. dokonywania w wynajętym pojeździe przeróbek, napraw czy innych zmian sprzecznych z jego właściwościami i przeznaczeniem bez zgody Wynajmującego;
1.10. przewożenia wewnątrz Pojazdu zwierząt. Nie dotyczy to jednak sytuacji, gdy zwierzę jest przewożone w specjalnie do tego przeznaczonym pojemniku zabezpieczającym przed możliwością uszkodzenia lub zabrudzenia Pojazdu;
1.11. użytkowania Pojazdu w stanie wskazującym na spożycie alkoholu lub w stanie nietrzeźwości, pod wpływem narkotyków bądź innych substancji psychoaktywnych osłabiających świadomość lub zdolność reakcji. - Używanie Pojazdu poza granicami Polski, na terenie państw znajdujących się w strefie Schengen oraz w Wielkiej Brytanii i Irlandii (w tym także w ramach tranzytu), każdorazowo wymaga uprzedniej zgody Wynajmującego oraz uiszczenia dodatkowej opłaty. Jeśli Strony w trakcie zawierania Umowy nie ustaliły inaczej to opłata z tytułu zgody na wyjazd poza granice Polski wynosi 2500 zł za każdą dobę. Zgoda na używanie Pojazdu w innych państwach może być wyrażona wyjątkowo i poza uiszczeniem dodatkowej opłaty może wymagać wykupienia stosownego ubezpieczenia.
- W przypadku, gdy została wyrażona zgoda na korzystanie z Pojazdu poza granicami Polski, Najemca jest zobowiązany na swój koszt dostosować wy-posażenie Pojazdu do wymogów prawa tego państwa trzeciego (w tym także państw tranzytowych). Nie uprawnia to jednak do ingerencji w sam Pojazd. W przypadku wyrażenia zgody, Wynajmujący zapewnia zgodność dokumentów wydanych Najemcy z ogólnymi przepisami dotyczącymi poruszania się Pojazdem na obszarze Unii Europejskiej. W pozostałym zakresie, w szczególności w przypadku istnienia dalej idących wymogów krajowych lub lokalnych, np. związanych z długością pobytu, za spełnienie tych wymogów odpowiada Najemca. W przypadku konieczności dostarczenia przez Wynajmującego dodatkowych dokumentów, ich koszt ponosi Najemca.
- Zakazane jest przemieszczanie się wynajętym Pojazdem poza granicę RP – na terytorium Rosji (w tym Obwód Kaliningradzki), Białoruś oraz Ukrainę.
- W przypadku naruszenia zakazów wskazanych w niniejszym Rozdziale Najemca może zostać obciążony dodatkowymi opłatami wskazanymi w Rozdziale IX.
- W przypadku, gdy Wynajmujący zobowiązany będzie do przekazania danych Najemcy lub Użytkownika Pojazdu na wniosek uprawnionego podmiotu (organy administracji: w szczególności policja, prokuratura, sądy lub inne organy bezpieczeństwa i porządku publicznego, Inspekcja Transportu Drogowego, straż miejska lub gminna, organy egzekucyjne itp.; podmioty posiadające tytuł prawny do Pojazdu: w szczególności banki, leasingodawcy, wynajmujący; podmioty uprawnione do dochodzenia opłat związanych z korzystaniem z infrastruktury wykorzystywanej przez Pojazdy), przekazanie danych Najemcy lub Użytkownika następować będzie w wyłącznie w przypadkach, gdy wniosek o przekazanie danych będzie oparty na bezwzględnie obowiązujących przepisach prawa, a także nastąpi wyłącznie w zakresie niezbędnym do wykonania ciążącego na COMFORTRENT obowiązku. Wynajmujący może obciążyć Najemcę opłatą dodatkową określoną w Rozdziale IX OWNP za każde takie zdarzenie. Niezależnie od ww. opłaty dodatkowej, w przypadku, gdy Wynajmujący zostanie obciążony opłatą związaną z korzystaniem z Pojazdu w okresie najmu (opłata pu-blicznoprawna, opłata związana z korzystaniem z infrastruktury), za którą odpowiedzialność ponosi Najemca lub Użytkownik, Wynajmujący jest uprawniony do żądania zapłaty przez Najemcę równowartości tej kwoty tytułem naprawienia szkody poniesionej przez Wynajmującego.
- Najemca zobowiązany jest do przestrzegania wymagań producenta Pojazdu w zakresie obowiązku wykonywania przeglądów okresowych, których interwały oraz terminy każdorazowo wskazane są w protokole przekazania Pojazdu. Dodatkowo Najemca zobowiązany jest do przestrzegania komunikatów wyświetlanych przez system Pojazdu, a także instrukcji otrzymanych od pracownika Wynajmującego. Do obowiązków Najemcy należy:
1.1. w przypadku wynajmów krótkoterminowych (wynajmów assistance, OC sprawcy oraz pozostałych trwających do 60 dni) skontaktowanie się z Wynajmującym pod nr tel.+48 734 426000 lub e-mail: info@comfortrent.pl w celu poinformowania o zaistniałym obowiązku wykonania przeglądu/serwisu i ustaleniu procedury dalszego postępowania;
1.2. w przypadku wynajmów innych niż wskazane w punkcie powyżej Najemca zobowiązany jest do skontaktowania się z Wynajmującym pod nr tel. +48 734 426 000 lub e-mail: info@comfortrent.pl w celu poinformowania o zaistniałym obowiązku wykonania przeglądu/serwisu, a następnie postępowania zgodnie z wytycznymi Wynajmującego w celu wykonania przeglądu przez Najemcę. Wynajmujący wskaże Najemcy/ Użytkownikowi serwis właściwy do wykonania usługi.
1.3. Obowiązek kontaktu z Wynajmującym wynikający z konieczności wykonania przeglądu/serwisu ze względu na zbliżający się termin lub interwał przebiegu powinien być zrealizowany z zachowaniem odpowiedniego wyprzedzenia tj. 1500 km lub 7 dni. Wynajmujący pokrywa koszty napraw serwisowych/przeglądów w sytuacji obsługi zgodnie z powyższym, z tym zastrzeżeniem, że w przypadku konieczności wykonania przeglądu poza RP Wynajmujący zastrzega sobie prawo do partycypacji w kosztach takiej usługi według stawek jakie poniósłby za usługę na terenie RP. W przypadku pokrycia kosztów przez Najemcę zostaną one zwrócone przez Wynajmującego w zakresie określonych czynności dla danego przeglądu z uwzględnieniem zdania poprzedzającego. - Pojazd posiada zamontowane urządzenie uniemożliwiające uruchomienie silnika Pojazdu. W przypadku stwierdzenia przez Wynajmującego, że zachodzą okoliczności uprawniające do rozwiązania Umowy w trybie natychmiastowym określonych w pkt. 22 OWNP Wynajmujący uprawniony jest do zablokowania Pojazdu, pod warunkiem zapewnienia środków bezpieczeństwa. Uprawnienie to jest niezależne od prawa do rozwiązania Umowy w trybie natychmiastowym zgodnie z pkt. 22 i nie oznacza wypowiedzenia lub rozwiązania Umowy. O skorzystaniu z tego uprawnienia Wynajmujący poinformuje Najemcę przesyłając stosowną informację na wskazany adres e-mail lub nr telefonu (SMS, MMS, komunikator).
- W przypadku awarii Pojazdu Najemca zobowiązany jest do jej zgłoszenia Wynajmującemu oraz do postępowania zgodnie z wytycznymi jego przed-stawiciela. W przypadku unieruchomienia wynajmowanego Pojazdu na okres dłuższy niż 24 h Wynajmujący zapewni samochód zastępczy w zależności od wykupionego wariantu ubezpieczenia dodatkowego. W przypadku braku możliwości zapewnienia samochodu zastępczego Wynajmujący zwróci Najemcy część czynszu najmu odpowiednią do okresu awarii uniemożliwiającej korzystanie z Pojazdu.
- Samochód zastępczy powinien w miarę możliwości mieć standard odpowiadający standardowi i segmentowi Pojazdu wynajętego. W sytuacji braku dostępności Pojazdu adekwatnego do segmentu wynajętego Wynajmujący zapewni Pojazd niższego segmentu, natomiast Najemca uprawniony jest do uzyskania korekty stawki proporcjonalnie do okresu wynajmu niższego segmentu.
- Udostępnienie Pojazdu zastępczego nie nastąpi w razie:
1.1. wystąpienia choć jednego ze zdarzeń: utraty dowodu rejestracyjnego, polisy ubezpieczeniowej, kluczyków od Pojazdu, tablic(y) rejestracyjnej;
1.2. unieruchomienia Pojazdu poza terytorium RP, chyba że Najemca wykupił dodatkowe ubezpieczenie zapewniające Pojazd zastępczy poza terytorium RP – pakiet PREMIUM;
1.3. uszkodzenia Pojazdu w wyniku zdarzeń zdefiniowanych w pkt. 75;
1.4. szkód parkingowych i aktów wandalizmu, chyba, że uniemożliwiają one korzystanie z Pojazdu, a za ich powstanie nie odpowiada Najemca;
1.5. przebicia opony, jeśli Pojazd jest wyposażony w koło zapasowe lub zestaw naprawczy, który pozwoli usprawnić Pojazd do dalszej podróży. - W razie wypadku, kradzieży, uszkodzenia Pojazdu lub jego wyposażenia, w tym w wyniku włamania lub innego czynu zabronionego, Najemca zobowiązany jest do niezwłocznego zgłoszenia tego faktu Wynajmującemu oraz najbliższej jednostce policji. Najemca zobowiązany jest uzyskać i przedstawić Wynajmującemu poświadczenie od Policji przyjęcia zgłoszenia. Zgłoszenie ww. zdarzeń Policji nie jest równoznaczne ze zwolnieniem się Najemcy z odpowiedzialności z nich wynikającej. Zgłoszenie powinno nastąpić niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 12 h od powzięcia informacji o zdarzeniu przez Najemcę. Jeżeli z przyczyn od niego niezależnych zgłoszenie nie będzie mogło nastąpić w powyższym terminie Najemca powinien dokonać zgłoszenia nie później niż w terminie 12 h po ustąpieniu tych przyczyn.
- Najemca zobowiązany jest do przekazania Wynajmującemu prawidłowo wypełnionego formularza zgłoszenia szkody. Wzór formularza zostanie udostępniony Najemcy przez Wynajmującego po zgłoszeniu zdarzenia w formie komunikacji e-mail. W formularzu należy opisać znane Najemcy okoliczności zdarzenia. Wraz z formularzem należy przekazać informację o osobie prowadzącej Pojazd w momencie zdarzenia (o ile dotyczy), posiadanych przez nią uprawnieniach, oraz oświadczenie sprawcy szkody (o ile takie oświadczenie zostało sporządzone). W przypadku kradzieży lub szkody uniemożliwiającej korzystanie z Pojazdu Najemca zobowiązany jest do niezwłocznego zwrotu kluczyków/karty oraz dokumentów.
- Wypełniony formularz szkody powinien zostać przekazany Wynajmującemu niezwłocznie, lecz nie później niż 24 h od dnia otrzymania jego wzoru. Jeżeli z przyczyn od niego niezależny nie będzie mogło to nastąpić w tym terminie Najemca powinien dokonać zgłoszenia nie później niż w terminie 24 h po ustąpieniu tych przyczyn. W przypadku braku przekazania wypełnionego formularza szkody z przyczyn dotyczących Najemcy może zostać on obciążony dodatkową opłatą wskazaną w Rozdziale IX.
- Najemca zobowiązany jest współpracować z Wynajmującym w procesie likwidacji szkody.
- Zgłoszenia, formularze, jak i inne oświadczenia dotyczące awarii, kradzieży czy uszkodzeń Pojazdu opisanych powyżej należy dokonywać pisemnie na adres siedziby Wynajmującego wskazany w pkt. 1, drogą elektroniczną na adres e-mail: szkody@comfortrent.pl lub telefonicznie: +48 734 426 000.
- VI. OPŁATY
- Czynsz najmu oraz opłaty za usługi dodatkowe ustalane są w złotych polskich (PLN) w treści Umowy oraz w OWNP. W przypadku zmiany warunków Umowy w trakcie jej trwania (zmiana okresu trwania, usługi dodatkowe) czynsz najmu oraz opłaty za usługi dodatkowe mogą być zawarte w aneksie do Umowy najmu lub w oświadczeniach składanych w formie dokumentowej (np. korespondencja e-mail).
- Czynsz najmu pobierany jest z góry. Stawka czynszu naliczana jest za każdą rozpoczętą dobę najmu. W przypadku wynajmu długoterminowego czynsz najmu jest naliczany za każdy rozpoczęty miesiąc. W momencie rozpoczęcia trwania umowy najmu czynsz najmu naliczany jest za pierwszy i ostatni miesiąc najmu. Opóźnienie w zwrocie Pojazdu do jednej godziny nie powoduje naliczenia płatności za kolejną dobę.
- W przypadku najmu długoterminowego brak terminowej płatności całości lub części czynszu najmu, pozwala Wynajmującemu